Aktualności

Wyjazd do Grecji

W wyjeździe w dniach od 16 listopada 2013r. do 23 listopada 2013r. uczestniczyło czworo uczniów naszej szkoły: Anna Margiela, Justyna Waliszek, Karolina Dorabiała i Fabian Dobroń, wraz z dyrektorem szkoły – p. Tadeuszem Dolny, p. Grzegorzem Nawrot.

Długą podróż rozpoczęliśmy o 5 rano, następnie samolotem Polskich Lini Lotniczych LOT udaliśmy się do Aten, a następnie samolotem przewoźnika AEGEAN do Salonik. Dla wielu z nas był to pierwszy lot samolotem.

17 listopada nauczyciele szkół partnerskich uczestniczyli w wycieczce w Góry Olimp. Tego dnia uczniowie poznawali tradycyjne greckie potrawy oraz udali się do parku rozrywki Magic Park.

18 listopada był dniem roboczym. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach w szkole, a nauczyciele w spotkaniu roboczym. Po lekcjach uczniowie uczestniczyli w spontanicznie zorganizowanej imprezie integracyjnej i poczęstunku, podczas których poznali tradycyjny grecki taniec.

Wtorek, 19 listopada, rozpoczęliśmy od prezentacji efektów naszej pracy w Ratuszu dzielnicy Ampelokipi. Spotkanie rozpoczęło przemówienie pana burmistrza. Wszyscy uczniowie dokonali prezentacji efektów działań w projekcie. Następnie zwiedzaliśmy zabytkowe cerkwie i budynki powstałe w czasach starożytnych. Wieczorem uczniowie zorganizowali spotkanie podczas którego rozmawiali o greckim stylu życia i kryzysie ekonomicznym.

W środę, 20 listopada uczestniczyliśmy w wykładzie dr Meli na Wydziale Fizyki Uniwersytetu im. Arystotelesa, później uczestniczyliśmy w prezentacji przyrządów meteorologicznych. Następnie przejechaliśmy do Centrum Nauki i Muzeum Technologii NOESIS. Oglądaliśmy trzy wystawy (osiągnięcia technologiczne starożytnych Greków, 20 najlepszych samochodów na świecie oraz przyrządy pokazujące działania sił fizyki) oraz uczestniczyliśmy w pokazie w planetarium. Z centrum NOESIS przejechaliśmy do centrum handlowego Mediterranean Cosmos, gdzie udaliśmy się na zakupy pamiątek. Uczniowie podczas popołudniowego spotkania oglądali filmy anglojęzyczne i dyskutowali o różnicach kulturowych między Polską i Grecją.

21 listopada, w czwartek uczestniczyliśmy w wycieczce do katakumb w miejscowości Vergina, gdzie zwiedzaliśmy muzeum archeologiczne.

22 listopada od 9.00 do 11.00 nauczyciele uczestniczyli w spotkaniu partnerów, a uczniowie w zajęciach lekcyjnych. Później uczniowie wzięli udział w grze – polowanie na skarby natury. Nasi uczniowie zajęli czwarte miejsce. Zwyciężyła drużyna gospodarzy. Wieczorem nasi uczniowie zostali zaproszeni do klubu młodzieżowego, gdzie uczestniczyli w imprezie pożegnalnej i podziwiali występy uczniów Pierwszego Liceum Ampelokipi.

Powrót do Polski dnia 23 listopada 2013 roku rozpoczęliśmy od zbiórki na lotnisku w Salonikach o godzinie 10, po łzawych pożegnaniach udaliśmy się na odprawę i na pokład samolotu. Po przesiadce w Atenach udaliśmy się do Warszawy, następnie do Warty. Całą drogę dzieliliśmy się swoimi wrażeniami i przeżyciami.

A oto film ze zdjęciami z naszej wyprawy:

Więcej zdjęć dostępne w galerii