Godziny Pracy Pedagoga Szkolnego

Poniedziałek 9:40-11:40, 12:30-13:00

Wtorek 12:25-12:55

Środa 11:35-12:35

Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

bądź przez dziennik elektroniczny.

 

W czasie epidemii koronawirusa uczniowie i rodzice, mogą korzystać ze wsparcia, jakie oferują poradnie psychologiczno-pedagogiczne, funkcjonuje także bezpłatna infolinia 800 080 222 z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Dodatkowo takie wsparcie oferuje również poradnia on-line „Zawsze Jest Jakieś Wyjście”

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/pomoc-psychologiczno-pedagogiczna-dla-uczniow-i-rodzicow

Dzień bezpiecznego internetu

W związku z obchodzonym 9 lutego Dniem Bezpiecznego Internetu zachęcam Państwa do przeczytania Poradnika dla rodziców „Sexting i nagie zdjęcia. Twoje dziecko i ryzykowne zachowanie”.

https://akademia.nask.pl/publikacje/Sexting%20i%20nagie%20zdjecia_www.pdf

Światowy Dzień Chorego

W ramach obchodów Światowego Dnia Chorego, który przypada na 11 dzień lutego, uczniowie klasy 2ag o profilu pedagogiczno-dziennikarskim przygotowali kartki z życzeniami dla pacjentów sieradzkiego szpitala. Przygotowane przez naszych uczniów pozdrowienia zostaną przekazane chorym przez wolontariuszy z Fundacji Dr Clown. Udział w tej akcji jest efektem długoletniej współpracy szkoły z fundacją. Życzymy wszystkim chorym siły, wytrwałości w pokonywaniu choroby i szybkiego powrotu do zdrowia!



 

 

„SZUKANIE POMOCY JEST OZNAKĄ SIŁY, NIE SŁABOŚCI”

Drodzy Uczniowie!               

Zwracajcie się do pedagoga z każdą sprawą, z którą sami nie potraficie sobie poradzić. Oferuję Wam pomoc pedagogiczną w zakresie rozwiązywania:

 

 

Szanowni Rodzice!

Jestem do  Waszej dyspozycji!

Jako pełnoprawni opiekunowie uczniów uczęszczających  do naszej szkoły jesteście partnerami w pracy wychowawczej nauczycieli. Wszystkim nam  bardzo zależy na  owocnej współpracy. Pamiętajcie, że o problemach swoich dzieci należy mówić głośno  i otwarcie, gdyż wówczas możliwa jest skuteczna pomoc.

 

 

 

Czym zajmuje się pedagog szkolny?

(według Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r.

w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach)

 

Do zadań pedagoga należy:

 

  • prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów;
  • diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu  szkoły;
  • udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
  • podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci
     i młodzieży;
  • minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym
    i pozaszkolnym uczniów;
  • inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  • pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
  • wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
    • rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych;
    • udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

ALFABET PEDAGOGA SZKOLNEGO

Akceptuj swoich uczniów.

Bądź dla nich oparciem.

Chwal ich często.

Dotrzymuj przyrzeczeń.

Egzekwuj ich obowiązki.

Formułuj precyzyjnie wymagania.

Gospodaruj efektywnie ich czasem.

Hamuj dyskretnie niewłaściwe zapędy.

Interesuj się nimi.

Jednocz ich rozum, ciało i ducha.

Kieruj wszechstronnie ich rozwojem.

Licz się z ich zdaniem.

Łagodź stresy i cierpienia.

Miej cierpliwość.

Nie oszukuj ich.

Okazuj im zaufanie.

Pokaż, że jesteś omylny.

Rozwijaj ich samodzielność.

Słuchaj uważnie tego, co mówią.

Troszcz się o nich.

Ukaż im wartość i piękno życia.

Wierz w ich możliwości.

Y...? (niewiadoma, bądź na nią przygotowany!)

Zachęcaj ich do dalszej pracy.

 

POMOC TELEFONICZNA I ONLINE
OSOBOM W TRUDNYCH SYTUACJACH ŻYCIOWYCH

 

116 111 – Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży (bezpłatny, całodobowy) https://116111.pl/

 

800 080 222 – Linia dzieciom (całodobowa, bezpłatna infolinia dla dzieci
i młodzieży, rodziców oraz nauczycieli, pomoc online w formie czatu i e-maila
)  www.liniadzieciom.pl

 

800 12 12 12– Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka (Bezpłatna pomoc psychologiczna i prawna dla dzieci i w sprawach dzieci. Telefon jest bezpłatny, czynny od poniedziałku do piątku od godziny 8:15 do 20:00. Poza godzinami pracy konsultantów możliwe jest pozostawienie wiadomości, konsultanci oddzwonią na podany numer po rozpoczęciu dyżuru) https://brpd.gov.pl/dzieciecy-telefon-zaufania-rzecznika-praw-dziecka/

 

800 70 22 22– Linia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego (całodobowa, bezpłatna pomoc psychologiczna, pomoc online w formie czatu) www.liniawsparcia.pl

 

116 123 – Telefon Zaufania dla Osób Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym (bezpłatna pomoc dla osób dorosłych, telefon czynny od poniedziałku do piątku od godziny 14:00 do 22:00) http://www.psychologia.edu.pl/kryzysy-osobiste/telefon-kryzysowy-116123.html

 

800 120 002 – Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” (bezpłatna i całodobowa pomoc telefoniczna dla osób doświadczających przemocy w rodzinie) http://www.niebieskalinia.info/index.php/oferta/29-oferta

 

800 120 226 – Policyjny Telefon Zaufania ds. Przeciwdziałania Przemocy
w Rodzinie 
(czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9.30 - 15.30, połączenie bezpłatne)

 

22 594 91 00 – Antydepresyjny Telefon Zaufania Forum Przeciw Depresji (dla dzieci i dorosłych)
https://forumprzeciwdepresji.pl/wazne-telefony-antydepresyjne

„Nie potrafię uwierzyć w to, że wkrótce to już koniec. Że moje dziecko pójdzie swoją drogą. Zacznie swoje życie, przestanie mnie potrzebować. Ale nie mam innego wyjścia: muszę się z tym pogodzić. Takie są koleje losu: muszę pozwolić jej żyć swoim życiem”.

Dlaczego nastolatki się buntują? Jak to jest, być rodzicem nastolatka? Co to znaczy pozwolić dziecku pójść własną drogą?

Zachęcam do poczytania!

https://www.nishka.pl/dlaczego-nastolatki-buntuja-sie-pozwol-dziecku-odejsc-od-siebie-hen-daleko/

 

 

„Słuchaj dziecka tak, jak sam chciałbyś być wysłuchany…”

 Drodzy Rodzice!

 Polecam poniższy artykuł!

„Jak w szkole? – jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć, pytaj inaczej!”

https://www.juniorowo.pl/jak-w-szkole/

 

”Każdy z nas doświadcza napięcia. Różnimy się poziomem, w którym jedna i ta sama sytuacja staje się dla nas niewygodna, oraz sposobami reagowania na nią. Nie ma jednej, skutecznej dla wszystkich strategii działania, albo sposobu, w jaki powinniśmy reagować. Są osoby, które z łatwością przystosowują się do nowych warunków. Pomagają w tym wcześniejsze doświadczenia, albo cechy osobowości. Inne potrzebują czasu, by oswoić się ze zdezorganizowanym światem. Ludzie są jak płatki śniegu, nie ma dwóch takich samych światów przeżyć, potrzeb czy zbiorów umiejętności”.

Polecam do poczytania!

https://www.porozmawiajmy.edu.pl/czytelnia/ca%C5%82y-ten-stres

 

Drodzy Uczniowie, Rodzice!

Polecam artykuł: „Mity (i fakty)  na temat zachowań samobójczych”.

https://www.porozmawiajmy.edu.pl/czytelnia/mity-i-fakty-na-temat-zachowa%C5%84-samob%C3%B3jczych

 

„Zdalne nauczanie, brak możliwości spotkania się z kolegami i koleżankami z klasy, wiele godzin spędzanych przed ekranem komputera, poczucie izolacji społecznej, niepewność co do odpowiedniego przygotowania do egzaminów – oto, z czym mierzą się w tym roku uczniowie. Jak pandemia koronawirusa wpływa na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży?”

Zachęcam do wysłuchania rozmowy: Artura Gębka, psycholog i psychoterapeuta związany z Kliniką Terapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS, oraz psycholożka i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna Joanna Gutral.

https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/22893-wplyw-pandemii-na-zdrowie-psychiczne-dzieci-i-mlodziezy